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Como uma boa estratégia de SEO beneficia o seu alojamento

SEO, ou Search Engine Optimization, garante que os textos do seu site são escritos de tal forma que é muito fácil de encontrar no Google e sites semelhantes. Quanto mais otimizado for o conteúdo, maior será o resultado da pesquisa. A maioria das pessoas que usam um motor de busca não olha além da primeira página. Muitos deles só olham para os três primeiros resultados. Portanto, certifique-se de que o seu site aparece como um dos primeiros resultados. Desta forma, irá atrair mais visitantes. Assim que se depararem com o seu prático sistema de reservas no seu website, torna-se muito fácil reservar diretamente. Por isso, também pode esperar mais hóspedes.

Investir em SEO pode ser muito compensador

Melhorar o SEO para o seu site é muito fácil e muitas vezes produz enormes resultados positivos. Não importa o quão grande ou pequeno seja o seu orçamento para promoção online, porque é apenas uma questão de escrever os seus textos corretamente. Se fizer o SEO para sua empresa de forma correta, poderá até mesmo alcançar retornos muito mais elevados do que era possível com a forma tradicional de publicidade. Assim, não precisa gastar o seu orçamento de promoção em campanhas impressas ou comerciais na televisão, porque na verdade apenas estará a deitar dinheiro à rua. Escolha a nova forma de anunciar o seu negócio no canal que é mais visitado: a internet.

Movimente-se nos seus convidados e ajuste o seu SEO em conformidade

Os utilizadores da Internet estão cada vez mais dependentes dos motores de busca e dos resultados que aparecem. Usando algoritmos práticos, todas as informações na Internet são ordenadamente divididas em categorias. Se não usar SEO corretamente, seu hotel aparecerá como um dos muitos. Portanto, é importante pensar como os seus hóspedes: que palavras eles escreveriam quando procurarem por um lugar agradável para ficar? Use um número de palavras-chave diferentes para o seu alojamento e da região em que o seu hotel está localizado. Desta forma, certifique-se de que continua a aparecer em todas as buscas. Isso torna o seu site muito mais confiável, levando a que os hóspedes o escolham em detrimento de outros. O nosso software poderá ajudá-lo não só na gestão do seu alojamento como também na obtenção de reservas diretas. Quer saber como? Experimente grátis!

Mais reservas através do seu próprio website

O Search Engine Optimization também é muito útil para obter mais reservas diretas através do seu site. Ao permitir que receba mais reservas diretas, a RoomRaccoon, possibilita também que poupe muito dinheiro em comissões. Os clientes que encontram o seu site através de resultados de pesquisa orgânica são muitas vezes os mais valiosos, porque eles estão procurando um bom alojamento onde poderão desfrutar de uma ótima experiência. SEO oferece um retorno sobre o investimento ideal. Não tem de convencer os hóspedes a reservarem consigo, apenas oferecer-lhes a melhor forma de chegar até si! Terá claro que apresentar um website com boas fotografias (e claro verdadeiras), de forma a que os seus futuros hóspedes saibam exatamente o que vão encontrar.

Programas indispensáveis

Ao usar o Google Analytics, pode determinar com muita precisão quais os hóspedes que irá alcançar com o seu site. Neste programa pode descobrir exatamente o que procuram, em que idioma, em que região vivem e em que horários estão principalmente ativos. Esta informação é muito valiosa para si como proprietário, podendo assim definir melhor a sua estratégia de marketing. Além disso, o software RoomRaccoon também é indispensável para manter suas reservas e gestão claras e simples de realizar.

Como uma boa estratégia de SEO beneficia o seu alojamento

More and more hotel guests are skipping the front desk and heading straight to their rooms. Corporate travelers expect this convenience, but now even leisure travelers follow suit. And this is all possible with online check-in technology for hotels. A survey in 2020 found that 80% of travelers prefer to check-in before their arrival. 

If you’re interested in providing this safe and convenient option to your guests, keep reading to find out how online check-in can fit in with your standard operating procedure (SOP) and the 6 benefits of online check-in that you can look forward to.

How does online check-in work for hotels?

As the name suggests, online check-in lets hotel guests conveniently complete the check-in process on their mobile phones, tablets, or laptops before arrival. 

The online check-in process can be fairly simple if you use a Property Management System (PMS) that supports this function. Here’s how it works:

A post-stay email is automatically sent from the PMS to the guest. The guest can then click on the link in the email that redirects them to an online page where they then fill out their personal details like ID number and home address and provide a digital signature – all the typical guest information that usually takes front desk managers up to 10 minutes to enter into the system manually. 

To let guests completely skip the front desk, you can include a digital hotel key like a door code or bar code in the online check-in email. 

1. Promote safety and social distancing

This is not news. We are amid a global pandemic, after all. Travelers, especially those coming from abroad, want to stay at hotels that prioritize their safety.

The silver lining is that online check-in is not only a convenient option for tired guests who travel from far and want to kick up their feet sooner rather than later, but it’s the ultimate contactless experience. Guests don’t have to exchange documents or sign papers at the front desk. Better yet, there will be no need for guests to wait in a queue purely because you can only allow a maximum of five people in your hotel lobby according to COVID protocols.

2. The most opportune time to upsell

No one enjoys being bombarded with offers when they arrive at their destination. And chances are, your front desk manager doesn’t have the best sales skills. That’s why online check-in has been identified as the most opportune time to upsell, particularly to millennials who don’t like to make snap decisions but rather make buying decisions in their own time and collaboratively, according to Forbes. 

But how do you upsell during online check-in? Easy, you can activate an automated upselling list to appear on the online page in your PMS that allows guests to purchase in-room extras, experiences, and room upgrades before checking in. This way, you can increase your hotel revenue without lifting a finger. 

3. Balancing staff workload

Many hotel businesses had to deliver the same if not better quality of service with less staff during the pandemic. As a result, hotels have started to use hotel technology to automate guest communication and provide guests with in-room self-service options. 

 

Now that the self-check-in process is popular among travelers, you’ll have more time to focus on your customers. And when your staff is no longer tied up by checking in guests during busy periods, they can focus on greeting guests, giving them tours of the property, and answering any questions they may have.

4. Identity card scanner

We didn’t think it could be more efficient than online check-in, but now guests can scan their identity documents with OCR technology that auto-populates their information into the correct fields. This includes passports, and other forms of ID. 

In the future, hotels may no longer have to ask guests for identification. This makes everything more convenient for the guests and helps hotels save a lot of time and money.

5. Self-service meets personalization

The great paradox. Millennials, the largest generation of travelers between 24-39 years of age, demand self-service solutions but also crave true, authentic, and personalized experiences. This is where hotel online check-in lends itself as the perfect middle ground between the two strong preferences. 

 

It’s both a self-service solution, and hotel managers can add the human factor with personalized welcome emails and targeted upsell lists.

6. Better guest experience

It’s no secret that a great guest experience is the key to success, and providing an exceptional experience starts long before guests arrive. Offering online check-in services is one surefire way to meet guest expectations and maintain a flexible business in a hyper volatile industry.

Wrapping up

Online check-in is one of the most sought-after features in hotels. It’s convenient, quick, and best of all? It can be used in clever ways to increase your revenue. If you’re interested in providing this service to your guests, simply book a demo with a local member of our team.

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